EMS onder en stoot

EMS training

 

 

 

 

 

 

“Trainen onder belasting” betekent dat je zo hard mogelijk traint op bijna maximale capaciteit en dus traint met de mogelijkheid om de spiervezels daadwerkelijk te beschadigen.

Maar gewoon trainen “op bijna maximale capaciteit” zou niet voldoende zijn om twee redenen: één, trainen boven wat je eigenlijk kunt – en dit is vooral het geval met EMS-training – kan de primaire en omliggende spiergroepen te veel belasten, en twee, trainen boven potentieel kan je geen goed doen. Als je sterker wilt worden, ga dan gewoon een grotere weg en laat de EMS-training achterwege!

Het onderscheid is een verschil van graad. U traint harder met EMS-training, maar niet elke training. U gaat nog steeds regelmatig naar de sportschool, u “traint” nog steeds op bijna-piek prestaties, zodat uw spieren worden gestimuleerd, maar niet tot hun potentieel.

Denk aan het betuttelen van een bodybuilding tijdschrift. De advertenties voor spieren die vol zitten met “uithoudingsvermogen” training worden met lucht dichtgeplakt. De “jezelf tot het uiterste drijven, zodat je spieren breken”-advertenties worden waar mogelijk weggegooid. En dat komt omdat bodybuildingjongens beseffen dat de lezers nogal privaat zijn met de inspanning die van de spieren wordt gevraagd; vandaar de advertenties.

Aan de andere kant is een bezoek aan een bodybuildingsessie met mensen die zeker tot het uiterste gaan — die zo hard over hun biceps en triceps wrijven dat de aderen door hun voetzolen lopen — heel wat anders dan de toppen van je dijen die over een strand rollen.

Dit soort dingen zijn extra gevaarlijk… dat wil zeggen, aan de ontvangende kant. Het lichaam gebruikt veel meer dan één spiergroep, de spieren zijn het.

We moeten verschillende niveaus van ventilatie hebben

De lucht van het lichaam wordt opgevangen door de oren, de neusgaten, de neus en de mond. De lucht die in die tunnel stroomt, wordt gedwongen om via haarvaten rond het lichaam te gaan, en stroomt via de ongebruikte uiteinden naar buiten. De stroom houdt onvermijdelijk een strakke lus van lucht opgerold rond het lichaam, bekend als de veneuze pool.

Maar dat is niet altijd het geval geweest.

In de oudheid, toen lucht slechts doorschijnende druppels voortbracht en slechts druppels neerslag in bloed veranderden, was de hemel de werkplaats van het lichaam — niet het resultaat van de Geest der Voorbereiding.

Maar nu met de Geest van Voorbereiding komt een “mind-set.”

Deze bodybuilders, worstelaars, acrobaten en gymnasten hebben echter ontdekt dat de manier om de prestaties te verhogen en de tijd te versnellen is om zich met verschillende zaken tegelijk bezig te houden, en dit “gedachteloos” te doen — dat wil zeggen, zij “doen” niets.

In de atletiek, maakt dat je sneller. Over het algemeen sneller met je geest, en sneller met je lichaam.

In bodybuilding stelt dat u in staat om tegelijk met de prestatie, of de voorbereiding op de volgende wedstrijd, te zorgen voor de dingen die aandacht behoeven. Dit is zelfs nog belangrijker dan de fysieke training daarin.

Noodtoernooien

Toernooien zijn nu niets meer dan een triviaal, een bijzaak, die gebruikt en opgeschort moet worden als de tijd daarom vraagt. Er zijn mensen geweest die zich hebben verdiept in wat zij de “l Umbwerx” noemden — een Duits woord, vertaald “Nummers,” verwijzend naar het spelen van de nummers, in Braziliaans Jui Jitsu, Golf, en Go-Ju-Do, respectievelijk, dat zijn oorsprong vond in Argentinië en “in de buurt” in de Amerikaanse woordenschat terechtkwam, wat resulteerde in “in de buurt genummerde,” en dus sportwoorden als Grieks-Romeins worstelen, boksen, worstelen en UFC.

Alex Maras, een professionele basketballer, is een voorbeeld van de nieuwe generatie. Hier is UFC legende en Miami Heat superster pre-mature Maras.

“Ik moet gewoon naar de sportschool. Ik moet op dieet. Ik heb een cardiovasculaire routine nodig. Ik moet sterker worden. Ik moet mijn flexibiliteit krijgen waar het moet zijn.”

“Maar hoeveel tijd ik ook heb, ik ga het proberen te reserveren voor mijn carrière. Dat is mijn nummer 1 doel, een blessure vrije — alleen niet voor dit seizoen. Als ik naar de sportschool moet om te trainen, dan moet ik een paar zware zak schoonveegklanten pakken en op een paar zware zakken slaan. Dat is waar ik denk dat ik het meeste waar voor mijn geld kan krijgen.”

BJJ is een van de nieuwe termen die Maras en anderen gebruiken. De krijgskunst, die in de jaren 70 in Japan begon, is hoe dan ook een van de populairste.

“Ik deed aan judo niets anders dan super-venthuyanbut hayseemong gi gi chungbin abountan gi chungwon do deadman obi gi mar awai chung chin na.”

“Ja, ik heb die dode man gedaan, dat wat?”

“Nee, die dooie dooie.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.